Entendre el renaixament del Catching Features de la mà de l’Eduard Vizcaya

Amb l’impossibilitat d’accedir al bosc per practicar el nostre esport favorit, molts orientadors han participat aquestes ultimes setmanes en activitats ludiques i virtuals per continuar entrenant el vessant cerebral de l’orientació. Ha sigut l’occasió de descubrir pels més joves o tornar a jugar pel altres al videojoc Catching Features.

La Laura Escola va entrevistar a nostre cartograf, l’Edu Vizcaya, membre de la nova commissió e-orientació de la FCOC y creador dels terrenys  catalans en el entorn virtual del videojoc.

L’Edu Vizcaya en acció als relleus classics 2019

1.-Que és el Catching Features?

És un videojoc de curses d’orientació on-line que, tot i tenir més d’una dècada, manté la jugabilitat com cap altre. El seu creador és Greg Walker (el mitjà de 3 germans orientadors dels Estats Units) el va crear com a projecte final d’estudis invertint 4 anys en el desenvolupament del joc i 2 en la plataforma on-line.

2.- Recomenaries jugar al Catching Features? Perquè? A qui li diries que ho provés?

És molt recomanable per millorar la percepció espacial, la lectura de mapa i l’agilitat mental. Ho recomanaria a tots els orientadors, especialment als que vulguin millorar la tècnica.

3.- Que creus que va millor per practicar la tècnica, el Catching Features o Virtual-o un altra videojoc?

Els grans orientadors practiquen amb Virtual-o alhora que corren sobre la cinta de córrer tancats a casa, donat que és més realista, però Catching Features és més jugable i ofereix la possibilitat de realitzar partides multijugador online.

4.- Com va sorgir l’idea de crear una comissió de e-orientació?

Arrel del confinament, Quim Vich i Bernat Ledesma (dos joves promeses de l’orientació catalana) van començar a jugar Catching Features a nivell estatal. Es van engrescar de manera que a les dues setmanes van organitzar i retransmetre on-line el I Campionat d’Igualada de Catching Features. L’actual president de la FCOC, Josep Mª Santiago, en veure l’atractiu d’aquesta modalitat d’orientació en l’àmbit dels e-sports, els hi proposà la creació de la comissió junt amb Eloi Martí, Jaume Guillot, Marc Serrallonga, Joan Molas i jo mateix.

5.- Quina és la feina del cartògraf dins el joc?

El cartògraf realitza el mapa (la mateixa que si l’haguéssim d’imprimir) i el joc crea l’entorn virtual a partir del mapa. Amb l’editor del Catching Features i un mínim de pràctica podem transformar un mapa i córrer-hi virtualment.

Utilización de cookies propias, de terceros y de análisis

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para a) mejorar la navegación y b) obtener datos estadísticos de la misma. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y si no lo desea puede configurar el navegador según informa nuestro documento adjunto sobre Política de cookies política de cookies ACEPTAR

Aviso de cookies