Amb l’impossibilitat d’accedir al bosc per practicar el nostre esport favorit, molts orientadors han participat aquestes ultimes setmanes en activitats ludiques i virtuals per continuar entrenant el vessant cerebral de l’orientació. Ha sigut l’occasió de descubrir pels més joves o tornar a jugar pel altres al videojoc Catching Features.
La Laura Escola va entrevistar a nostre cartograf, l’Edu Vizcaya, membre de la nova commissió e-orientació de la FCOC y creador dels terrenys catalans en el entorn virtual del videojoc.
L’Edu Vizcaya en acció als relleus classics 2019
1.-Que és el Catching Features?
És un videojoc de curses d’orientació on-line que, tot i tenir més d’una dècada, manté la jugabilitat com cap altre. El seu creador és Greg Walker (el mitjà de 3 germans orientadors dels Estats Units) el va crear com a projecte final d’estudis invertint 4 anys en el desenvolupament del joc i 2 en la plataforma on-line.
2.- Recomenaries jugar al Catching Features? Perquè? A qui li diries que ho provés?
És molt recomanable per millorar la percepció espacial, la lectura de mapa i l’agilitat mental. Ho recomanaria a tots els orientadors, especialment als que vulguin millorar la tècnica.
3.- Que creus que va millor per practicar la tècnica, el Catching Features o Virtual-o un altra videojoc?
Els grans orientadors practiquen amb Virtual-o alhora que corren sobre la cinta de córrer tancats a casa, donat que és més realista, però Catching Features és més jugable i ofereix la possibilitat de realitzar partides multijugador online.
4.- Com va sorgir l’idea de crear una comissió de e-orientació?
Arrel del confinament, Quim Vich i Bernat Ledesma (dos joves promeses de l’orientació catalana) van començar a jugar Catching Features a nivell estatal. Es van engrescar de manera que a les dues setmanes van organitzar i retransmetre on-line el I Campionat d’Igualada de Catching Features. L’actual president de la FCOC, Josep Mª Santiago, en veure l’atractiu d’aquesta modalitat d’orientació en l’àmbit dels e-sports, els hi proposà la creació de la comissió junt amb Eloi Martí, Jaume Guillot, Marc Serrallonga, Joan Molas i jo mateix.
5.- Quina és la feina del cartògraf dins el joc?
El cartògraf realitza el mapa (la mateixa que si l’haguéssim d’imprimir) i el joc crea l’entorn virtual a partir del mapa. Amb l’editor del Catching Features i un mínim de pràctica podem transformar un mapa i córrer-hi virtualment.